niedziela, 31 maja 2015

Kartoflak lub babka ziemniaczan

Jak byłam dzieckiem moja mama często przygotowywała to danie. Jadaliśmy go z gęstą kwaśną śmietaną, popijając słodką kawa Inką z mlekiem. Moja mam na wierzchu układała cieniutkie plasterki słoninki. Mniam mniam... aż mi ślinka cieknie. Kartoflaka przygotowujemy ze "starych' ziemniaków.



Składniki:
* 1 kg ziemniaków
* 3 cebule
* 2 duże jajka
* 2 łyżki mąki pszennej
* 300 g wędzonego boczku
* sól pieprz do smaku

Przygotowanie:
1. Ziemniaki obrać i zetrzeć. Za mnie pracę wykonał robot i idealnie przetarł ziemniaczki.
2. Ziemniaki przełożyć przez sito lub odcisnąć. Uzyskany płyn musi się chwilkę odstać. Skrobie dodajemy do odcisnietych ziemniaków.
3. Zetrzeć cebulę i dodać do ziemniaków.
4. Boczek pokroić w kostkę i przysmażyć.
5.Do masy ziemniaczanej dodać boczek, jajka, makę i przyprawy.
6. Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. 
7. Piec ok 1 godzinę w 180-190 stopniach. Podawać ze śmietaną.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz