poniedziałek, 29 września 2014

Zasmażana marchewka z groszkiem



       Moi domownicy dzielą się na dwa obozy: obóz mięsożerców i obóz roślinożerców. Emilka i On wolą kalafior a Julka i ja wolimy kotleta. Mięsożercy nie jadają gotowanej marchewki( chyba że w sałatce jarzynowej). Marchewka z groszkiem była moją traumą z dzieciństwa. Pod wpływem nacisków z obozu roślinożerców przygotowałam marchewkę z groszkiem  i o dziwo… zjadłam ją J!


Składniki:
  • 1 kg marchewka,
  • 30 dag groszek mrożony,
  • 3 łyżki masła,
  • 2 łyżeczki cukru,
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki mąki
Przygotowanie:
1.Marchewkę obieramy ze skórki, myjemy. Kroimy w kostkę.
2. Do garnka wkładamy marchewkę,  dodajemy 2 łyżeczki cukru, 1 łyżeczkę soli i zalewamy 1 szklanką wrzącej wody, dusimy pod przykryciem na małym ogniu do odparowania wody.
3. Można wykorzystać groszek konserwowy, ale wg mnie smakuje nieco gorzej niż z mrożonego, czy świeżego groszku. Do miękkawej marchewki dodać groszek i gotowac do miękkości warzyw.
4. Z masła z mąki robimy zasmażkę. Dodajemy do warzyw. Doprawiamy do smaku sola i cukrem. 





1 komentarz:

  1. Marchewka z groszkiem to podstawowy dodatek do niedzielnych obiadów :)

    OdpowiedzUsuń