poniedziałek, 25 lipca 2016

Najłatwiejsze cisto w świecie - z owocami ( rabarbar i maliny)

Na działce mieliśmy rabarbar ale tak nędzny, że aż strach. Już go kilkakrotnie straszyłam, że jego koniec się zbliża ale nic nie pomagało. W kwietniu mój tato przywiózł mi ze swojego ogrodu sadzonkę rabarbaru. Nawet sam ją posadził. Chyba jednak moje straszenie nie było na darmo... nasz staruszek tak pięknie obrodził w tym roku... dziesięć razy piękniej niż w ostatnim roku, łodyżki są grube, jędrne i długie, aż miło patrzeć, a  nowy krzaczek ze wstydu ... usechł.

Z mojego pięknego rabarbaru powstało, pieczone nocą, pyszne ciasto z owocami.







Ciasto z owocami( z rabarbarem i malinami)

 Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej.

 Przepis:
*170 gram masła
*1 szklanki cukru
* 2 łyżki brązowego cukru
*1 i 1/2 szklanki mąki
* 3 jajka
*1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
* owoce ( 5 lasek rabarbaru i 20 dag malin)


Sposób przygotowania:
1. Masło z cukrem ubić na puszystą masę.
2. Dodawać po jednym jajku oraz ekstrakt z wanilii, cały czas mieszając.
3. Rabarbar posiać na kawałki ok 1,5 cm. W miseczce połączyć rabarbar, maliny, 2 łyżki cukru brązowego i 1/4 szklanki maki. Delikatnie zamieszać.
4. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać do masy z masła i jajek. Chwile zamieszać, tak aby się tylko składniki połączyły.
5. Tortownicę (o średnicy ok 23 cm)wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć surowe ciasto, wyrównać. Na to przesypać owoce.
6. Piec ok 45-50 minut w nagrzanym do 180 C piekarniku, do suchego patyczka.




2 komentarze:

  1. Straszenie dało rezultaty. Dzięki niemu wyszło bardzo apetyczne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Ciasto było bardzo smaczne. Zanim zdążyłam powiedzieć : rabarbar, całe zniknęło :)

      Usuń