środa, 18 maja 2016

Baton Bounty z kaszy kuskus.



Przepis na takie batoniki znalazłam na blogu Wilk Syty który, bardzo Wam polecam. Wygrzebałam tam kilka przepisów które postanowiłam odwzorować. Przepis zmodyfikowałam, bo zamiast kaszy jaglanej ja dodałam kuskus. Wyszła pyszotka! Kuskus jest mało skomplikowaną kaszą gdyż wystarczy go zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut. 





Składniki:
·         1 szklanka kaszy kuskus
·         1 i ½ szklanki  mleka kokosowego
·         200 gram wiórek kokosowych
·         4 łyżki miodu
·         100 gram czekolady( najlepiej gorzka – u mnie mleczna)
·          Pół szczypty soli ( dosłownie kilka ziarenek)

Przygotowanie:
1.       W garnuszku zagotować 1 i ¼ szklanki mleka kokosowego i 3/4 szklanki wody.
2.       Do naczynia wsypać kasze kuskus oprószyć solą. Kasze zalać wrzącym mlekiem, przemieszać i przykryć. Odstawić na 5 minut. Powinna wchłonąć cały płyn.
3.       Kaszę odkryć, przemieszać i odstawić do przestygnięcia.
4.       Do przestudzonej kaszy dodać wiórki kokosowe i miód. Dokładnie wymieszać.
5.       Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia ( u mnie keksówka). Rozłożyć dokładnie, docisnąć.
6.       Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać pozostałe mleko kokosowe. Dokładnie wymieszać. Polewą posmarować masę. 

7.       Schłodzić w lodówce przez ok godzinę aby 
masa stężała.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz