poniedziałek, 3 listopada 2014

Quiche ze szpinakiem i serem feta




Kiedyś robiłam quiche  zawsze na cieście francuskim, takim mrożonym z marketu. Ale odkąd spróbowałam go na kruchym cieście… mmmm… zakochałam się …. Uwielbiam kremowy smak jajek i śmietany. Na ciasto mam jeden przepis a jako dodatki...można wrzucić cokolwiek i tak zawsze wyjdzie pysznie.





Składniki :

  Ciasto:
·         100 gram masła
·         250 gram mąki pszennej
·         2 jajka
·         Szczypta soli
·         Szczypta tymianku

Farsz:
·         1 paczka mrożonego szpinaku
·         ¾ opakowanie sera feta
·         2 ząbki czosnku
·         200 ml śmietany 30%
·         2 jajka
·         Sól, pieprz
·         Łyżka masła

Przygotowanie:

1.       Z podanych składników zagniatamy ciasto. Odkładamy na pół godziny do lodówki.
2.       W tym czasie zabieramy się za farsz. Rozpuszczamy na patelni masło, podsmażamy pokrojony drobno czosnek. Dodajemy szpinak.  Wszystko smażymy do momentu aż odparuje cała woda.
3.       Dodajemy do farszu pokrojony ser feta, mieszamy. Doprawiamy do smaku.
4.       Smarujemy masłem formę. Rozwałkujemy ciasto i wykładamy ciastem formę.
5.       Ciasto nakłuwamy widelcem w kilku miejscach.  Wkładamy do nagrzanego do 200 C piekarnika. Piec ok. 15 minut.
6.       Ubijamy jajka ze śmietaną.  Doprawiamy pieprzem i odrobina soli.
7.       Na podpieczone ciasto wykładamy szpinak. Zalewamy do masa śmietanowo-jajeczną.
8.       Piec w temp ok. 170 C przez jakieś 20-25 min.

Mój quich podawałam z szynką dojrzewającą. 

9.       

2 komentarze:

  1. kruche ciasto? koniecznie muszę wypróbować ten patent :)
    wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, dziękuję:) Polecam serdecznie ten przepis :)

      Usuń