wtorek, 13 maja 2014

Gołąbki zapiekane

Gołąbki robię niezbyt często. Bardzo wszyscy je lubimy ale są zbyt pracochłonne.
Pierwszy raz zdecydowałam się na gołąbki z piekarnika. Są  niby takie same jak te tradycyjne tylko, że zapieczone. Rożnica smakowa jest ogromna! Te z piekarnika są bardziej aromatyczne i dla mnie przez to smaczniejsze.
Polecam każdemu !!!


 



Składniki:

*1 główka kapusty
*1,2 kg surowego mięsa wieprzowego
*4 woreczki ryżu (gotowanego 5 minut krócej)
*sól, pieprz, majeranek
*liść laurowy
*ziele angielskie
*vegeta



Przygotowanie:

Z kapusty wycinamy głąb, aby łatwiej rozdzielać liście,  następnie parzymy ją w dużym garnku. Co jakiś czas obracamy i ściągamy liście. 
 Liście studzimy i przycinamy zgrubiałą część łodyżki. 
 Mięso zazwyczaj mielę a tym razem posiekałam drobniutko. Połączyć mięso z ryżem , sola i pieprzem. Dobrze wymieszać. 
Na każdy liść wkładamy mięsno-ryżowy farsz i zwijamy zaczynając od miejsca w którym była wycięta łodyżka. Zawijamy boki do środka i zwijamy, formując gołąbek.
Gotowe gołąbki wkładamy do brytfanki wyłożonej pozostałymi liśćmi z kapusty. Zalewamy woda, dodajemy ziele angielskie, liść laurowy i majeranek, dodajemy łyżkę vegety i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy ok 40 minut pod przykryciem.
Po upływie czasu odkrywamy i pieczemy aż gołąbki nabiorą ładnego koloru.  Ja piekłam trochę za krótko bo bałam się, ze gołąbki mogą rozpaść się.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz