niedziela, 29 marca 2015

Zupa gulaszowa




Oglądałam jakiś program kulinarny w którym była przygotowywana zupa gulaszowa. Mniam, mniam…. Ale nabrałam na nią ochoty. Następnego dnia zakupiłam potrzebne produkty i zakasałam rękawy. Tak naprawdę to nie było do czego zakasywać, bo zupka jest prosta.  Nie raz już ją robiłam ale ostatnio była przeze mnie zapomniana. Wspaniała, aromatyczna i rozgrzewająca zupka. Moją tajemnica jest przesmażenie papryki w proszku na smalcu. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory garnek tego jednogarnkowego dania. Uwielbiam bardzo ostrą i gorącą. Polecam!




Składniki:
  • 1 kg mięsa wieprzowego u mnie kawałek łopatki i karkówki
  • 2 duże cebule
  • 3 łyżki smalcu
  • 4 ząbków czosnku
  • 3 łyżki słodkiej papryki w proszku
  • 1 łyżka papryki ostrej
  • 3 czerwone papryki
  • 2 puszki pomidorów krojonych bez skórki
  • 1,5 l bulionu warzywnego
  • 2 liście laurowe
  • 2 marchewki
  • 5-6 ziemniaków
  • majeranek
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
1.       W dużym garnku rozgorzeć 3 łyżki smalcu i wsypać paprykę w proszku. Chwile podsmażyć aby uwolnić aromaty. Dodać pokrojoną cebulę, mieszając podsmażyć.
2.       Mięso pokroić w niedużą kostkę i dodać na patelnie.
3.        Dodać posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek, mieszając smażyć przez około 4-5 minut.
4.       Dodać pomidory z puszki i gotować przez chwilę.
5.       Po ok. 10 minutach dolać bulion i liście laurowe.
6.       Paprykę w całości włożyć do piekarnika. Gdy się podpiecze zawinąć szczelnie w folię aluminiowa i zostawić na kilka minut.
7.       Paprykę obrać ze skórki pokroić w paski.  Marchewkę pokroić w talarki. Marchewkę i paprykę dodać do garnka.
8.        Garnek przykryć i gotować na małym ogniu, aż mięso zmięknie.
9.       Ja ziemniaki gotuję osobno. Pokrojone w grubą kostkę. Dodaje je gdy wszystko jest już miękkie.
10.   Na koniec majeranek i doprawiam solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz