niedziela, 10 sierpnia 2014

Zupa z pulpecikami zagęszczona żółtkami




Oglądałam jakiś stary odcinek programu Okrasa łamie przepisy  o jajkach  w którym Karol Okrasa opowiadał o zagęszczaniu zupy żółtkami. Zaintrygowało mnie to bardzo i postanowiłam pogrzebać w internecie.  Na jednym z blogów (http://grumko.blox.pl/2013/09/2650-Zupa-z-klopsikami-miesnymi-z-sosem-jajeczno.html) natrafiłam na zupę. Bardzo mi się ten przepis spodobał i spróbowała  podobną zupkę ugotować. Zupa wyszła pyszna. Cytryna dała fajny posmak. Drugiego dnia była jeszcze pyszniejsza.





Składniki:

*40 dag mielonej łopatki wieprzowej,
*1 cebula,
*2 łyżki mąki,
*3 żółtka,
*5 szklanek bulionu z kurczaka,
*sól i pieprz do smaku,
* sok z cytryny do smaku,
*oliwa z oliwek
*szczypiorek
(marchewka z bulionu)

Przygotowanie:

1.       Mięso mielone doprawić solą i pieprzem. Dodać pokrojona drobniutko cebulkę.  Dobrze wyrobić. Formować malutkie pulpeciki. Pulpetu smażyć na oliwie z oliwek na złoty kolor.
2.       Pulpety zdjąć z patelni. Na patelnie wsypać mąkę i zrobić zasmażkę.  
3.       Wlewać powoli bulion z kurczaka i dokładnie rozmieszać.  Zostawić pół filiżanki ciepłego bulionu do rozprowadzenie jajek.
4.       Do garnka przelać bulion z zasmażką i dołożyć pulpety. Ja wkroiłam jeszcze marchewkę z bulionu. Chwile zagotować.
5.       Ubić jajka. Dodać sok z cytryny.  Rozprowadzić z pozostawionym ciepłym bulionem i powoli wlać do zupy.
6.       Nie zagotowywać tylko podgrzewać przez kilka minut. Podawać posypane szczypiorkiem drobno posiekanym lub natką pietruszki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz