czwartek, 12 czerwca 2014

Gołąbki z kaszą jaglaną i mięsem



Mój mały eksperyment kulinarny. Uwielbiam kaszę, szczególnie jaglaną, postanowiłam zaryzykować i dla mnie i Julki super pozostali domownicy … kręcili nosem. 






Składniki:

*200 g kaszy jaglanej
*500 g mięsa ( u mnie łopatka)
*1 główka kapusty
*przyprawa uniwersalna
 *sól, pieprz

*szczypta majeranku

Sos:

* 1 puszka pomidorów lub 1 – 1,5 szklanki sosu pomidorowego
*50 g koncentratu pomidorowego
*2 szklanki wody
* łyżeczka przyprawy uniwersalnej
*sól, pieprz
*opcjonalnie koperek

Przygotowanie:

1.Kaszę opłukać, przelać wrzątkiem. Przygotować zgodnie z opisem na opakowaniu (gotować ok. 15 minut)

2. Mięso zmielić, wymieszać z przyprawami i kaszą.

3. Przygotować kapustę. W dużym garnku sparzyć ją przez kilka chwil. Ja używałam młodej kapusty wiec praktycznie wyjmowałam liść za liściem.

4. Na każdy liść wkładamy farsz i zwijamy zaczynając od miejsca w którym była wycięta łodyżka. Zawijamy boki do środka i zwijamy, formując gołąbek.

5.Gotowe gołąbki wkładamy do brytfanki wyłożonej pozostałymi liśćmi z kapusty. 

6. Składniki na sos łączymy ze sobą i polewamy gołąbki. Pieczemy przez ok. 40 minut.


1 komentarz:

  1. Napewno smaczne i zdrowe zjedzą to dzieci które nie tolerują kasz.

    OdpowiedzUsuń