wtorek, 17 czerwca 2014

Tort z musem truskawkowym i kremem mascarpone



Nie miałam pomysłu na tort. W sobotę wieczorem mieli przyjść urodzinowi goście a ja rano jadąc na zakupy miałam upieczony biszkopt  i w głowie pustkę.  Zła byłam na siebie i świat cały. W ręce przez przypadek wpadł mi serek mascarpone… wyciągnęłam telefon i szybko zaczęłam szukać przepisu na krem z serka mascarpone , żeby dowiedzieć się co powinnam kupić. Tort okazał się strzałem w 10!
Przepyszny, delikatny krem w połączeniu z owocami … pychotka… Tort został pochłonięty przez gości, wszyscy zachwycali się smakiem kremu… Jedyny błąd jaki popełniłam, to to, że nie przyprażyłam migdałów.  Następnym razem się poprawię. 




Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 300 g mąki
  • 300 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Składniki na nasączenie:
  • ¾ szklanki wody
  • Sok z ½ cytryny
Składniki na krem:
  • 500g serka Mascarpone
  • 500 ml śmietanki 30%
  • śmietan-fix
  • 6-8  łyżek cukru pudru
Mus truskawkowy:
·         60-70 dag truskawek
·         2 łyżki cukru pudru
·         4 łyżeczki żelatyny
·         pół szklanki wody

Składniki na udekorowanie:
  • płatki migdałowe
  • kulki cukrowe
  • truskawki


Przygotowanie:

Biszkopt najlepiej upiec dzień wcześniej.

 1.Nagrzać piekarnik do 180°C.

 2. Tortownicę o wymiarze 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia.


3.Jajka z cukrem ubić mikserem na puszysty, jasny, krem. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Zmniejszyć obroty miksera i powoli wsypywać do ciasta mąkę z proszkiem do pieczenia. Miksować tylko chwilkę do połączenia składników. 

4. Ciasto wylewamy do tortownicy i wstawiamy na ok. 35 min do piekarnika. Pod sam koniec pieczenia otwieramy piekarnik, aby patyczkiem sprawdzić, czy biszkopt się upiekł. Jeśli patyczek po wbiciu w ciasto jest suchy, biszkopt jest gotowy.

5. Aby biszkopt nie opadł, zostawiam go na około 10 minut w wyłączonym i uchylonym piekarniku.
6. Jeśli po wyjęciu zauważycie, że jednak biszkopt opada, najlepiej go położyć odwrotnie, żeby nie powstał dołek.

7. Biszkopt należy przekroić na trzy równe krążki.

8. Przygotować mus truskawkowy. Truskawki umyć, wyszypułkować i zblendować z cukrem.
9. Rozpuścić żelatynę w przegotowanej wodzie, dodać do zmiksowanych truskawek i wstawić do lodówki. Pilnować by za bardzo się nie zsiadły.
10. Przygotować krem. Ubić mikserem śmietanę ze śmietanofixem. Mascarpone wymieszać z cukrem pudrem i dodać do ubitej śmietany. Miksować razem do połączenia się składników, dosłownie kilka chwil. Powstanie fajny, gęsty krem.
11. Przygotować poncz. Wymieszać przygotowana wodę z sokiem z cytryną.
12. Pierwszy placek nasączyć ponczem. Na brzegu tego placka nałożyć szprycą masę i położyć połowę stężałego musu truskawkowego.  Brzeg robimy po to aby mus nie wypłyną.  Na to nałożyć drugi place i nasączyć go ponczem i posmarować samą masą. Na to kładziemy trzeci placek, nasączamy go ponczem. Obsmarowujemy cały tort cienka warstwą masy.  Na wierzchu robimy szprycą ozdobny brzeg i w środek dajemy pozostałą część musu truskawkowego. 
 13. Migdały prażymy i obsypujemy nimi boki tortu. Udekorowałam masę srebrnymi cukrowymi kulkami. Można udekorować truskawkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz