poniedziałek, 2 czerwca 2014

Drożdżowe placuszki



Wszelkiego rodzaju placki, placuszki, racuchy i naleśniki bardzo często goszczą na naszym stole w porze kolacji. Mój tato jest specjalistą w smażeniu racuszkach na zsiadłym mleku.  Ja bardzo lubię te na drożdżach, są lżejsze, delikatniejsze. 

Możemy  do środka dodać starte lub pokrojone na drobne kawałeczki jabłko lub powidła. Moje dzisiejsze placuszki drożdżowe nie mają w środku dodatków. Podałam je z powidłami śliwkowymi produkcji mojej siostry i oczywiście cukrem pudrem.









Składniki:
  • 250g mąki pszennej
  • Ok. 2 łyżek cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 3-5 gram drożdży
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  •  





Przygotowanie:
 
      1.  Drożdże połączyć z letnim mlekiem i połową cukru i łyżka mąki. Zaczyn odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.


2    2. Połączyć z pozostałymi składnikami ciasta. 
          Wyrabiać ciasto przez chwilę do uzyskanie ładnej,
          gładkiej masy. 


3    3.  Miskę z ciastem przykryć ściereczką, odstawić na ok. 30 minut w ciepłe miejsce, ciasto po tym czasie powinno podwoić swoją objętość. Placuszki smażyć na małej ilości tłuszczu, nakładając na patelnię po pełnej łyżce ciasta. 



4  4.   Przed podaniem posyp cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz